Introductie in dashboards
7 mei 2016
GoDashboard, BI Dashboards, KPI Dashboards, Ecommerce Dashboards, Big Data, Data analyse
Waarom een dashboard voor een webshop?
25 januari 2017
Show all

Webshop concurrentie benchmark 2017

Concurrentie Benchmark Alle KPI's van uw favoriete online diensten in één overzichtelijk dashboard. Zelf prachtige data visuals en grafieken creëren zonder ICT kennis

Concurrentie Benchmark Alle KPI's van uw favoriete online diensten in één overzichtelijk dashboard. Zelf prachtige data visuals en grafieken creëren zonder ICT kennis

R eviews en beoordelingen zijn belangrijk voor webshops en e-commerce. Een goede score is mooi en een hoog aanbevelingspercentage natuurlijk ook. Maar hoe doet de concurrent het eigenlijk? Wij bij GoDashboard vinden het een uitdaging om publieke data (open data) te verzamelen en nuttige inzichten van te maken in prachtige Data Visuals. Zo hebben we een Concurrentie Benchmark Data Visual gemaakt met data van meer dan 4000 Nederlandse webshops erin.

Deze interactieve Data Visual maakt het mogelijk om een lijst met concurrerende webshops samen te stellen en weer te geven in uw persoonlijke data dashboard met:

  • Review score
  • Review teksten/omschrijvingen
  • Aanbevelingspercentage
  • Adres en e-mailadres webshop
  • Social sentiment
  • Trackback link aantal (binnenkort)
  • Pagerank (binnenkort)


Een data dashboard is één visueel overzicht dat wordt gebruikt binnen bedrijven om belangrijke KPI's (cijfers, statistieken, en andere belangrijke bedrijfsinformatie) te tonen. Een data dashboard kan betrekking hebben op een heel bedrijf, afdeling of specifiek proces.

Zo is het eenvoudig om zonder technische kennis (programmeren) Google analytics, Adwords, Exact, Magento, Teamleader, The Feedback Company en ruim 150 andere online diensten te koppelen en weer te geven in één data dashboard. Maar denk ook aan het weergeven van informatie van uw eigen Excel sheets of uw eigen database.
In elk zakelijke omgeving is de tendens van tegenwoordig, het creëren van (meer) data. Hiervoor hebben we zelfs een nieuwe term bedacht: Big Data. Het beheren en het extraheren van waardevolle informatie uit Big Data is één van de belangrijkste uitdaging voor bedrijven. Bij het zoeken naar een adequate manier om data analyses en data koppelingen tot stand te brengen én deze vervolgens inzichtelijk te maken, komen organisaties met 15 FTE t/m 250 FTE al snel in een impasse terecht.


Data dashboards maken het mogelijk om data gedreven beslissingen te maken, marktkansen tijdig te benutten en trends inzichtelijk te krijgen.