5 Tips voor een succesvol dashboard
6 mei 2016
Show all

De businesscase van een dashboard

KPI Dashboard, data visualisatie en businesscase, dashboard, MKB, big data

KPI Dashboard, data visualisatie en businesscase, dashboard, MKB, big data

Een data dashboard verzamelt de data uit verschillende systemen waar een organisatie momenteel al mee werkt. Dit kunnen interne systemen zijn maar ook informatie bronnen als Google Analytics, CRM, CMS of het online boekhoudpakket. Deze informatie kan worden gecombineerd en worden verrijkt met andere (externe) data. Via Data Visuals (grafieken) worden de belangrijkste indicatoren in beeld gebracht. Het voordeel is dat al deze informatie dan in één overzicht te vinden is. Bovendien is een dashboard altijd een visualisatie van de data en daardoor in één oogopslag te interpreteren.


De businesscase is bijna altijd een besparing voor een bedrijf, een optimalisatie van het werkproces. Daarmee zijn de lage aanschafkosten vaak snel gedekt. Maar het echte verdienmodel en de businesscase voor de organisatie zit vooral in het ontsluiten van Big Data. Het realtime creëren van inzicht in een organisatie is van onschatbare waarde voor iedere manager. Onze DataGuru's bespreken graag met u de mogelijkheden voor uw organisatie. Bent u benieuwd naar de meest toegepaste businesscase? Wij sturen u deze direct per e-mail. Laat hiervoor uw gegevens hiernaast achter.